donderdag 14 april 2011

Kapstok & Kantoor

Tja, soms kan een bijna 4-jarige je met z'n uistpraken versteld doen staan:

Gijs komt na het buiten spelen weer binnen en maakt er tegenwoordig een gewoonte van om z'n jas op de grond te gooien ipv aan de kapstok te hangen. Dus mama vraagt of Gijs z'n jas in het vervolg niet meer op de grond wil gooien. Een paar uur later komt Gijs weer binnen en ja hoor, weer z'n jas op de grond. Ik herinner Gijs aan onze afspraak om de jas niet meer op de grond te gooien. Maar hij heeft me goed stil als 'ie zegt: "maar mam, ik heb de jas nu op de grond gelegd hoor"......... Tja, morgen maar weer een poging :-))












"Mama, iedereen heeft een huis hè?" "Nou nee, niet iedereen" zeg ik.  "Er zijn mensen die geen huis hebben en die slapen op straat". Gijs: "maar dat is toch veel te koud?". "Ja, eigenlijk wel, maar wij geven de arme mensen af en toe geld zodat ze een warme trui kunnen kopen", zeg ik. "Ja maar mam, ze kunnen toch ook gewoon naar kantoor gaan en daar centjes verdienen!"......

1 reacties:

C@rolien zei

Heerlijke uitspraken zijn dit, en ook heel herkenbaar. Hier moeten we maar gewoon geld uit de muur halen volgens Maurice, en dat we daarvoor moeten werken? Nee hoor, dat was onzin.

Een reactie posten